Fv. 585 Kalvedalsveien og ny Kalfaret bru

I 2021 gjorde fylkeskommunen ein inspeksjon av Kalfaret bru i Kalvedalsveien. Konklusjonen var at brua som blei bygd i 1912 er i svært dårleg stand. I dag er arbeidet med å bygge ny bru i Kalvedalsveien i gang.

Kalvedalsveien ligg på ei berghylle og Kalfaret bru er fundamentert på berget i området. Fylkeskommunen skal rive den 105 meter gamle brua for å gi plass til ny bru. Ny bru skal også få eit nytt sterkere rekkverk som egner seg for ei bybru. Rekkverket blir lik det som i dag står ved Hansaparken. Fylkesvegen går frå Bergen sentrum til Paradis. Når du køyrar over brua er det ikkje mogleg sjå brua.

Fakta

Fase: Bygging
Veg: Fylkesveg
Område: Bergen

Utlysing av konkurranse

Mai 2024

Signering av kontrakt

Desember 2024

Start på bygging av ny bru

Februar 2025

Ferdig bygd bru

Januar 2026

Ser du ikkje kartet rett over her, har du kanskje ikkje godteke cookieinnstillingane som krevs. Du kan anten endre samtykke , og tillate cookies eller du kan klikke her for å sjå kartet i eige vindauge.

Stengar for all trafikk i helga

Frå fredag 10. oktober 2025 kl. 23.00 til måndag 13. oktober 2025 kl. 05.00 blir vegen stengt for all trafikk. Sista lag med med asfaltering skal på plass. Frå måndag 13. oktober kl. 05 er vegen ope med lysregulering for kollektivtrafikk og drosjar. 

Vegen blir framleis stengt for persontrafikk.

Veg med asfalt og maskin.
Kalvedalsveien blir asfaltert og opnar opp for at kollektiv og drosje, i første omgang, kan køyre her frå 15. september. Foto: Marcin Tomasz Kowalski, Vestland fylkeskommune

Det blir etablert gratis skyttelbuss mellom Gamle Kalvedalsveien – Strandkai Terminal på lørdag og søndag.
Sjå 
skyss.no for endringar i busstilbodet.

Arbeidet med ny Kalfaret bru er i gong. For å gjennomføre bygginga blir vegen stengt for trafikk i tre samanhengande periodar fram til desember 2025.

Andre periode blir lengre enn planlagt, og arbeidet vil foregå fram til 15. september.

Første periode: Frå onsdag 23. april  kl. 09 - sundag 22. juni 2025 
Andre periode: Frå måndag 23. juni - måndag 15. september 2025 (stengar for all trafikk)
Tredje periode: Frå måndag 15. september - tysdag 23. desember 2025. 

Ope for naudetatar og kollektiv

I første og tredje periode blir vegen stengt for gjennomgangstrafikk, med unntak av eit køyrefelt som blir ope for buss, taxi og utrykkingskøyretøy. Trafikken blir lysregulert. 

Må køyre via gamle og nye Nygårdsbru

Det er ingen lokale veger som egner seg til omkøyringsveg i området. Trafikantar må køyre via den gamle Nygårdsbru eller nye Nygårdsbru.

OMKØYRINGSVEG: Kalvedalsveien blir stengt for gjennomkøyring frå 23. april 2025 og til desember 2025. Trafikantar må køyre via den gamle Nygårdsbru eller nye Nygårdsbru.
OMKØYRINGSVEG: Kalvedalsveien blir stengt for gjennomkøyring frå 23. april 2025 og til desember 2025. Trafikantar må køyre via den gamle Nygårdsbru eller nye Nygårdsbru.

 Klikk her for større kart

Støy frå byggearbeidet på Kalfaret bru

Det er BMO Entreprenør AS som bygger ny bru i Kalvedalsveien. Kalfaret Bru ligg heilt inntil bustad- og næringsanlegget i Hansaparken.

Utover hausten blir det nattarbeid i korte periodar. Beburara i område vil få sms-varsel om støyande arbeid.

Arbeidet med Kalfaret bru starta i februar og vil vere ferdig i januar 2026. 

Informasjon om trafikk

Sjå oppdaterte vegmeldingar på 175.no og last ned appen Vegvesen trafikk for varslingar om vegstenging av Kalvedalsveien. 

En veg med køyrande bilar. Fjellvegg tett på vegen til venstre. Hus, hustak med plen og buskar på høgre sida tett på vegen.
FERDIG BRU: Slik vil Kalvedalsveien sjå ut med ny bru. (Illustrasjon/BIM-modell: Vestland fylkeskommune

 

Relatert informasjon

Ein halvbru

Kalfaret bru er 105 meter lang, og er ein såkalla halvbru. Mesteparten av brua går under gang og sykkelvegen i området, og brukonstruksjonen ligg også delvis under bilvegen.

Brua dårleg stand

I 2021 ble det utført spesialinspeksjon og bruklassifisering av brua. Konklusjonen er at brua er i dårleg forfatning og må difor bli erstatta med ein ny brukonstruksjon. 

Brua blei bygd i 1912

Historia seier at det har gått veg i området i lang tid. Vegen var då særs bratt på einskilde plassar, og i 1860 ble vegen lagt om. Dei verste stigningane blei flata ut, og frå 1892–1893 blei det sprengt ut ein ny veg i fjellsida som var seks meter brei.

Kalvedalsveien blei ytterligare utvida i år 1908–1912 i samband med forlenging av sporvognslinja frå Kalfartoppen til Haukeland. Kalfaret bru blei bygga i 1912. Den gamle vegen fekk då namnet Gamle Kalvedalsveien.

Eit delvis lukka rom med betongtak- og veggar. Hull i veggane.

DAGENS BRU. Her kan ein sjå Kalfaret bru frå undersida. Foto: Marcin Tomasz Kowalski, Vestland fylkeskommune.

Historia seier at det har gått veg i området i lang tid. Vegen var då særs bratt på einskilde plassar, og i 1860 ble vegen lagt om. Dei verste stigningane blei flata ut, og frå 1892–1893 blei det sprengt ut ein ny veg i fjellsida som var seks meter brei.

Vegen blei ytterligare utvida i år 1908–1912 i samband med forlenging av sporvognslinja frå Kalfartoppen til Haukeland. Kalfaret bru blei bygga i 1912. Den gamle vegen fekk då namnet Gamle Kalvedalsveien.

Kontaktpersoner

Beate Høgh

Prosjektleiar

Marcin Kowalski

Byggjeleiar